Spektakulärt bygge vid strandkanten i Nacka

Publicerat den 3/16/2017

#Projekt
Sjostad intro

I Nacka kommun precis vid strandkanten bygger man det spektakulära Sjöhuset med sin unika arkitektur. Nybyggnationen utav brf Sjöhuset är ett flerbostadshus med parkering i husets två första plan för samtliga boende och kylrum för t.ex. matleveranser dygnet runt.

På taket finns det en gemensam terrass, alla boende erbjuds båtplats och en separat brygga som leder till ett kallbadhus med omklädningsrum, bastu, duschar, pentry och vardagsrum/matrum. Från bastun kan man även nå en pool som hålls isfri året om. Arkitekten Thomas Sandell är en av Sveriges frontfigurer när det står för modern design och arkitektur. Huset som sluttar tio meter från vänster till höger ger huset en lutande form. Alla lägenheter kommer få ett stort ljusflöde och generösa terrasser med stora glaspartier i form av NorDan NTech energieffektiva skjutdörr samt fönsterdörr. Samtliga lägenheter har sjöutsikt och kvällssol vilket ger en härlig och nära känsla med naturen. Lägenheterna har en öppen planlösning med en takhöjd på 280 centimeter vilket bidrar till skön rymd. Inredningen är noga utvald och man har valt en ombonad och modern känsla i varma gråa nyanser och förvaringen är funktionell och anpassad till fulla takhöjden. NorDan AB levererar alla fönsterpartier till huset från serien NTech. Vi tackar XL Bygg i Norrköping samt entreprenören ED Bygg för förtroendet.