Diplomutdelning för första helt digitala fönsterupphandling

Publicerat den 4/10/2015

#Utmärkelser
Diplomutdelning

Första dagen av Nordbygg 2018 öppnades på bästa möjliga sätt: Diplomet «Det gyllene fönstret» delades ut till NCC och Sweco för utförandet av den första helt digitala fönsterupphandling i samarbete med NorDan.

NorDan satsar tungt på digitalisering, och montern på årets Nordbygg visar några av de digitaliserings- och utvecklingsprojekt som just nu genomförs. Lyckade digitala processer är beroende av att alla involverade samarbetar mot det gemensamma målet. Projektet Senapsfabriken Etapp 2 i Uppsala är ett mycket gott exempel på detta.

Första i sitt slag

Senapsfabriken Etapp 2 är den första digitala fönsterupphandlingen som NorDan har deltagit i på objektssidan, och tillsammans med NCC och Sweco har NorDan bidragit till att byggbranschen tagit ytterligare ett steg för att nå en mer effektiv och digital inriktning. VD i NorDan AB, Dag Kroslid, var under utdelningen tydlig på att goda erfarenheterna från pilotprojektet gynnar alla involverade aktörer.

Senapsfabriken är piloten, sjudspetsen och fyrtornet. Nu har NorDan tillsammans med NCC, projekt i Skövde, Göteborg och Stockholm som följer samma digitala process. Vi tror och hoppas på att vårat digitala arbetssätt, under de kommande åren, visar sig bli standarden inom branschen , sa Dag Kroslid under utdelningen av diplomen till stor och välförtjänt applåd från de närvarande.