Enkla val för alla behov

Publicerat den 1/11/2019

#Produkter
Komplett

Med fem produktserier har NorDan gjort det enklare för alla kunder att hitta de lösningar som behövs. Kombinerar man produkter från de olika serierna är det nästan inga gränser för vilka lösningar man kan finna.

Som en av Skandinaviens ledande producenter av fönster och dörrar kan NorDan erbjuda ett stort urval av produkter. Från nästan skräddarsydda lösningar för privatbostäder till volymleveranser till omfattande kommersiella projekt. Det gör det enkelt att hitta i urvalet bland produktserierna.

Frihet för användaren

Produktserien Tanum är traditionsrika fönster, balkongdörrar och skjutdörrar från Bohuslän. Med havet som närmaste granne har det producerats fönster av riktigt hög kvalitet här på västkusten i flera generationer, och under NorDans flagg har produkterna blivit ännu bättre. Tanum är först och främst frihet för användaren att kunna välja nästan precis hur fönstren i bostaden ska se ut när det kommer till utförande och funktion. Samtidigt levereras de komplett monterade från fabrik, utan lösa delar som måste eftermonteras på byggplatsen.

Traditionsrikt hantverk

För de som är på jakt efter fönster med ett mer traditionellt uttryck är produkterna Tanum Kultur från produktserier Tanum det självklara valet. Många förknippar Tanum Kultur med fönster i äldre hus, men bakom ytskiktet ligger det både modern teknik och genomtänkta lösningar. Både på insidan och utsidan präglas Tanum Kultur av nedärvda traditioner, samtidigt som alla fördelarna med ett modernt fönster tas tillvara.

Ett genuint uttryck

NorDans ytterdörrar finner man i produktserien Bor, som har hämtat namnet från den lilla orten i Småland. I hjärtat av svensk träindustri produceras dörrar som inte bara skapar ett positivt första intryck av huset, men som även har en minst lika viktig uppgift i att hålla huset både tätt och tryggt. Dörrarna i Bor-serien är inte bara tekniskt bra på pappret, de är även designade och producerade för att förmedla känslan av trygghet varje gång man öppnar eller låser dem.

Innovativa volymprodukter

För större projekt som ställer krav på hög flexibilitet är produktserien NTech det naturliga valet. Med mycket hög produktionskapacitet och ett flexibelt sortiment erbjuder NorDan genom NTech innovativa lösningar med lång hållbarhet. Precis som produkterna i Tanum kan NTech levereras både med och utan aluminiumbeklädnad. Med NTech har man även alla möjligheter till att utrusta moderna lågenergi- eller passivhus med stora fönsterytor tack vare de goda energiegenskaperna.

Kostnadseffektiv kvalitet

Lång tradition ligger bakom Kvillsfors serien, och dessa moderna fönster täcker många behov, som oftast finns i större projekt. Kvillsforsfönstren är aluminiumbeklädda som standard, något som säkrar lång hållbarhet och precis det fasaduttryck arkitekten önskat sig. Bra energiegenskaper och hög ljudreduktion är kännetecken för dessa fönster. Kvillsfors är också den enda produktserien i NorDan som erbjuder kopplade fönster, och det är en kostnadseffektiv serie som samtidigt ger snabb leverans och en välkänd hög kvalitet från NorDan.

En ny värld av möjligheter

NorDan har traditionellt producerat fönsterlösningar med utgångspunkt i trä. Med produktserien HelAlu ändras nu detta. Samtidigt öppnar det en ny värld av möjligheter.

HelAlu är det senaste tillskottet när det gäller produktserier som NorDan producerar, och nytillskottet har mycket spännande att erbjuda. Anpassat till varje enskilt projekt kommer fönster, dörrar och fasader i genomgående aluminium inte bara att lyfta utseendet på projektet. Det bjuder även på nästan underhållsfria lösningar med goda energiegenskaper om man önskar det.