HSB bygger bostadsrätter – i centrala Skellefteå

Publicerat den 8/31/2022

#Projekt
HSB BRF Guldlage

HSB planerar att bygga bostads­rättslägenheter i centrala Skellefteå, där Södra Järnvägsgatan möter Repslagargränd. HSB brf Guldläge rymmer 87 bostadsrätter med tillgång till både hiss och garage i huset samt gemensam bastu/relax och övernattningslägenhet.

HSB brf Guldläge omfattar två bostadshus om totalt 87 bostadsrätter om 1-5 rum och kök mellan 28-148 kvadratmeter. Lägenheterna får ljusa öppna planlösningar, bra förvaring, balkong samt bekväm tillgång till hiss och parkeringsgarage. Ett par av de större lägenheterna får en egen, generös terrass.

HSB brf Guldläge är ett kvalitetsboende som vi är stolta att erbjuda bosparare, medlemmar och övriga intressenter, säger Mattias Lund­ström, vd HSB Norr. Det är tydligt att projektet väcker mycket stort intresse och att säljstarten är efterlängtad.

Bostadsrättsföreningen rymmer även gemen-samma ytor som bastu/relax/styrelserum samt övernattningslägenhet. De båda husen binds samman av en innergård med lekytor, sittytor, pergola samt ett glasat växthus. På taket byggs solceller som bidrar till både energiför­sörjning och till målet att certifiera enligt Miljö­byggnad Silver.

FAKTA – HSB BRF GULDLÄGE
Antal bostäder: 87