Kvalitet i generationer

Publicerat den 6/15/2019

#Historia
Bor tjej

Kvalitet kan ha många olika betydelser och speciellt eftersom betydelsen skiljer sig från person till person. På NorDan tror vi att koncept som känslan och intrycket av kvalitet spelar stor roll.

Det handlar om att behandla våra kunder bättre än de förväntat sig. Det handlar om att försäkra sig om att varje steg i processen, vare sig stort eller litet, är genomtänkt och dokumenterat. Det är därför vi kan tillverka dörrar och fönster som håller samma kvalitet 30 år efter huset var nytt.

Stolthet och hantverk

NorDan började som ett hantverksföretag och de första åren blev det mest husbyggande. Idag bygger vi inte hus och vi har växt oss lite större än starten 1926, men vi ser oss fortfarande som hantverkare. Vi har höga krav när vi väljer material och när vi ska hitta det perfekta trävirket tittar vi efter specifika saker som hårdhet, formstabilitet och växtförhållanden. Dessa faktorer är nödvändiga för att den färdiga produkten ska ha den kvalitet vi tror är rätt och som våra kunder förväntar sig.

Byggt för att hålla

Det är många människor som arbetar på NorDan; inköpare, produktutvecklare och fabriksarbetare på våra fabriker i Sverige, Norge och Polen. Alla har olika uppgifter under arbetsdagen men de har även mycket gemensamt. De vill försäkra att du får bästa möjliga upplevelse och de bästa produkterna på marknaden under hela processen, från beställning till leverans. För att fortsätta skapa kvalitet får vi aldrig glömma att vi jobbar för att du, kunden, ska bli nöjd både idag och åren som kommer. Våra fönster och dörrar är gjorda för att hålla och du ska känna dig trygg med ditt val av produkter en lång tid framöver.