NorDan förlänger sponsoravtal med HK Malmö Dam

Publicerat den 1/13/2021

#CSR
HK Malmö 2

Handboll har under många år legat NorDan varmt om hjärtat och NorDan-loggan har i flera år varit synlig som arenareklam i EM- och VM-turneringar på både dam och herrsidan, nu närmast handbolls-VM herrar 2021 som börjar denna veckan.

Vi på NorDan AB är mycket stolta över att i dag kunde tillkännage att vi valt att förlänga vårt goda samarbete med handbollsklubben HK Malmö som huvudpartner för damlaget. HK Malmös damlag har utvecklats mycket bra det senaste året och gått upp från andra division till första division.

För NorDan Sverige har det varit en fantastisk resa med HK Malmö Dam sedan vi gick in som huvudsponsor sommaren 2019. Vi har fått följa laget och deras avancemang till 1:an. Vi är imponerade över att damlaget i årets säsong (2020/2021) etablerat sig på övre halvan av division 1, innan spelpausen blev införd p.g.a. covid-19. För NorDan är hållbarhet och framförhållning viktigt. Vi har därför valt att förlänga vårt sponsoravtal med HK Malmö Dam så att laget och föreningen kan satsa vidare även i en tid där matcher och turneringar inte är möjligt, säger Dag Kroslid, VD NorDan AB.

Ett viktigt avtal för damlaget

Gunnar Wibisono, sälj- och partneransvarig i HK Malmö, är mycket glad över det förlängda samarbetet med NorDan:

Med NorDans roll som Huvudpartner till HK Malmö Dam har det bidragit till så många synergieffekter att lyfta damlaget. En effekt är givetvis de ekonomiska förutsättningarna. Vi har kunnat göra de så viktiga satsningarna och investeringarna inför och på vår resa uppåt i seriesystemet. Sedan vill jag absolut lyfta fram ett par andra otroligt värdefulla mervärden i vårt samarbete. En mer dedikerad, intresserad och professionell partner som NorDan och Dag Kroslid har jag nog aldrig träffat på under mina dryga 20 år inom sponsring. Dag och jag för en kontinuerlig kontakt där han alltid frågar hur det är med tjejerna och hur det går för laget. På NorDans eget initiativ så producerade man en film med vårt damlag, bara en sådan sak! Som Kronan på verket bjöd NorDan tjejerna och staben kring laget på en fantastisk middag ute på restaurang före seriepremiären för serievinsten.
20200807 162050